Social links

0390-415 08    

Vi söker nya medarbetare

ShareMusic växer i rask takt och nu behöver vi fler engagerade medarbetare som vill arbeta för en jämlik scen. Vi söker just nu en erfaren  Teamledare och en marknadsstrateg .


Teamledare

ShareMusic & Performing Arts är en kulturorganisation vars vision är ett samhälle där alla människor ska få möjlighet att uttrycka sig konstnärligt i en värld där olikheter ses som någonting värdefullt. ShareMusics arbete med inkludering står på tre ben: konstnärlig utveckling, produktion och kunskapsspridning. Arbetet med kunskapsspridning har bland annat lett till omfattande internationella samarbeten, framförallt i Ryssland och Belarus. Vi har ett globalt och mångfacetterat nätverk. Genom kollaborativa processer under ledning av professionella konstutövare och med innovativ teknik för vi den konstnärliga utvecklingen framåt och breddar deltagandet i kulturlivet. Vårt arbete är rättighetsbaserat och knyter tydligt an till FN:s globala utvecklingsmål kring inkludering och hållbar utveckling. ShareMusic grundades som ideell förening 2003 och har sju fast anställda och många projektanställda. Den årliga omsättningen är ca 8,5 mnkr.

Just nu utvecklas ShareMusic till nationellt kunskapscenter för konstnärlig utveckling och inkludering. Det innebär att vi parallellt med ordinarie projekt behöver arbeta med till exempel regelbunden dokumentation av arbetsmetoder, redovisning av resultat och implementering av en digital kunskapsbank. Verksamheten växer med andra ord i rask takt och nu behöver vi fler engagerade medarbetare som vill arbeta för en jämlik scen.

Vi söker en erfaren teamledare som har viljan och förmågan till ett motiverande och engagerande ledarskap som utvecklar medarbetare, arbetssätt och processer. I rollen som teamledare ansvarar du för att utveckla, leda och samordna det dagliga operativa arbetet. Du kommer till en organisation med kvalificerade, välutbildade och självständiga medarbetare, som alla aktivt bidrar till att utveckla verksamheten. Vi har kontor på tre orter och tjänstgör ofta på annan ort i Sverige och internationellt. Vi har idag ett väl fungerande digitalt arbetssätt med Office 365 som IT-plattform för att hantera vår interna kommunikation och många parallella projekt och aktiviteter.

Du ansvarar för bemanning och planering av resurser och säkerställer att verksamheten drivs effektivt och resultatinriktat. Du stödjer med struktur, prioriteringar och uppföljning. Du har en tydlig och kommunikativ ledarstil, är lyhörd och har lätt för samarbete.

Du som söker har högre akademisk utbildning inom relevant område, har minst 5 års erfarenhet av ledarroll, samt goda språkkunskaper i engelska och svenska. Det är meriterande om du kan ytterligare språk, har kunskaper inom avtal och juridik, erfarenhet av projektledning, internationellt arbete och/eller vana av Office 365. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Arbetstiden som teamledare är 50 % och de resterande 50 % leder du egna projekt eller arbetar med utveckling av verksamheten inom ett av dina kompetensområden. Vi är öppna för att diskutera vad denna del kan bestå av och har behov av alltifrån exempelvis kommunikation och webb, metodutveckling, kvalitetssäkring till strategisk och praktisk implementering av IT-processer.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Sophia Alexandersson, verksamhetschef och konstnärlig ledare, sophia@sharemusic.se eller 0705-79 88 55,

Om tjänsten
Tjänsten är tillsvidare, heltid 100 %. Kollektivavtal. Kvälls- och helgtjänstgöring samt resor med övernattning ingår. Vi tillämpar provanställning i 6 månader. Placering i Gränna, Göteborg eller Malmö.

Ansökan
Skicka ett kort personligt brev där du motiverar varför du skulle vara en bra teamledare hos oss, samt beskriv vilka övriga kompetenser du kan tillföra vår verksamhet. Ange löneanspråk och önskad placeringsort. Bifoga CV och skicka till jobb@sharemusic.se   Ange ”Teamledare ” i ämnesraden.

Intervjuer genomförs i Göteborg. Sista ansökningsdag är 19 maj.


Marknadsstrateg

ShareMusic & Performing Arts är en kulturorganisation vars vision är ett samhälle där alla människor ska få möjlighet att uttrycka sig konstnärligt i en värld där olikheter ses som någonting värdefullt. ShareMusics arbete med inkludering står på tre ben: konstnärlig utveckling, produktion och kunskapsspridning. Arbetet med kunskapsspridning har bland annat lett till omfattande internationella samarbeten, framförallt i Ryssland och Belarus. Vi har ett globalt och mångfacetterat nätverk. Genom kollaborativa processer under ledning av professionella konstutövare och med innovativ teknik för vi den konstnärliga utvecklingen framåt och breddar deltagandet i kulturlivet. Vårt arbete är rättighetsbaserat och knyter tydligt an till FN:s globala utvecklingsmål kring inkludering och hållbar utveckling. ShareMusic grundades som ideell förening 2003 och har sju fast anställda och många projektanställda. Den årliga omsättningen är ca 8,5 mnkr.

Just nu utvecklas ShareMusic till nationellt kunskapscenter för konstnärlig utveckling och inkludering. Det innebär att vi parallellt med ordinarie projekt behöver arbeta med till exempel regelbunden dokumentation av arbetsmetoder, redovisning av resultat och implementering av en digital kunskapsbank. Verksamheten växer med andra ord i rask takt och nu behöver vi fler engagerade medarbetare som vill arbeta för en jämlik scen.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta strategiskt med konceptutveckling och marknadsföring. Ditt uppdrag blir att göra ShareMusics erbjudande relevant och intressant för våra målgrupper och att stärka vårt varumärke.

Vi har en bred grupp intressenter för vårt arbete med inkluderande scenkonst, vilket är en spännande utmaning gällande kommunikation. Vi riktar oss mot individer med och utan funktionsnedsättning, yrkesverksamma konstutövare som musiker, tonsättare, dansare och artister såväl som mot konstnärliga institutioner, teknikutvecklare, utbildningar på alla möjliga nivåer, tjänstemän och politiker. Olika projekt riktar sig till olika målgrupper, därför är det viktigt att kunna variera sitt språk och budskap.

Du kommer till en organisation med kvalificerade, välutbildade och självständiga medarbetare, som alla aktivt bidrar till att utveckla verksamheten. Vi har kontor på tre orter och tjänstgör ofta på annan ort i Sverige och internationellt. Vi har idag ett väl fungerande digitalt arbetssätt med Office 365 som IT-plattform för att hantera vår interna kommunikation och många parallella projekt och aktiviteter.

Du är utbildad inom marknadsföring och/eller affärsutveckling och har erfarenhet av att konceptualisera och paketera tjänster, baserat på målgruppsinsikter, verksamhetsstrategi och varumärke.

Du måste kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, på svenska och gärna på engelska, och det är meriterande om du också behärskar formgivning/visualisering.

Intresse för scenkonst är en fördel.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Sophia Alexandersson, Verksamhetschef och Konstnärlig ledare, sophia@sharemusic.se eller 0705-79 88 55,

Om tjänsten
Tjänsten är visstidsanställning, 50 %. Kollektivavtal. 1 augusti 2019 – 31 juli 2020 med möjlighet till förlängning och utökad tjänst. Placering i Gränna, Göteborg eller Malmö.

Ansökan
Skicka ett personligt brev och motivera varför du skulle vara en bra marknadsstrateg hos oss. Ange löneanspråk och önskad placeringsort.

Bifoga CV och skicka till jobb@sharemusic.se   Ange ”Marknadsstrateg” i ämnesraden.

Intervjuer genomförs i Göteborg. Sista ansökningsdag är 19 maj.

Vi söker nya medarbetare